Direktlänk till inlägg 17 juli 2012

Om du kunde förändra vad som helst i ditt liv, vad skulle det vara? Svaret är Vikten.

Av Solfrid - 17 juli 2012 12:44

Självkänsla.... Smaka på ordet , Själv känsla.
Känsla för sig själv och sitt varande.

Vad behöver jag för att få känsla för mig själv?
Vad är det jag behöver se, för att se mig själv som värdefull.
Vad behöver jag göra för mig själv för att må bra och Hur?

Idag har jag kommit en bit på vägen. Att säga Nej till det jag inte vill göra  är inte längre lika svårt som för några år sedan.
Att sätta mig själv längre fram i ledet.
Idag vet jag att JAG är viktigast i mitt liv och mår jag bra orkar jag hjälpa andra som kan behöva min hjälp.
Inte alla... en del kan jag inte hjälpa och det har Egot fått lära sig.

Dagen i dag - vet jag att små steg är den bästa medicinen för att komma långt.
Bra kosthållning och inte stirra mig blind på målet om hur många kilon som ska bort.
Varje minus i hektogram är en vinst.
Att hålla mig till MINST fem mål om dagen - det är mitt mål med maten.
Andra målet är att minst ETT mål ska vara Bra lagad mat och helst inte lightprodukter.

Ett steg i taget!

 
 
Tocka Tanten

Tocka Tanten

17 juli 2012 18:00

Du går på viktväktarna också? Hittar inte så många här ute som är med, men du hittade mig :0) Kul.
Nu är det bara att kämpa på mot nya härliga och lättare mål.

http://tjockatanten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solfrid - 6 november 2012 15:17


Jag trodde att det skulle fungera med att stoppa huvudet i sanden, hålla för öronen så jag inte hörde tankarna.Slutade prata, för då kan man låtsas som att det inte existerar.Men magen sitter ju där ändå, trots allt.Igår fick jag en utmaning av E om ...

Av Solfrid - 25 augusti 2012 08:29


Att vilja jobba med sig själv och sin egen utveckling innebär inte att jag tror, att jag vet allt , kan allt  eller är bäst i någon tävling mot "alla andra"Det innebär helt enkelt att jag tror, vill och jobbar med mitt eget väl mående och utveckling ...

Av Solfrid - 22 augusti 2012 23:17


Jag är inte tjock.... bara lite fluffig        

Av Solfrid - 22 augusti 2012 23:03


Usch va trött jag är..veckan har varit intensiv rent känslomässig och det är många tankar runt rättegången som florerar här i sundsvall.Hoppas att det blir ett slut på det här och att alla frågetecken rätas ut för dom anhöriga och att de som är skyld...

Av Solfrid - 22 augusti 2012 10:57


  En av sommarens sista jordgubbsmellanmål?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Vikt

Augusti 2012

18/8 -1,1
11/8 +0,4

2/8 -0,5

 

Juli 2012
-3,0 kg *

Stjärnor och Mål

Mina mål ställer jag till tre kilo i taget.

28/7 - Första tre kilos stjärnan.
 

 

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards