Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av Solfrid - 25 augusti 2012 08:29

Att vilja jobba med sig själv och sin egen utveckling innebär inte att jag tror, att jag vet allt , kan allt  eller är bäst i någon tävling mot "alla andra"
Det innebär helt enkelt att jag tror, vill och jobbar med mitt eget väl mående och utveckling och ser mig själv som den unika varelse jag är.
Jag jobbar emot att bli en bättre människa än jag är idag.
jag är mer tolerant mot mig själv och min omgivning utan att för den skull tro att någon annan eller jag själv är bättre. Vi är bara olika!
Uppmärksamhet och lyssnande med en vilja att förstå och inte lägga ner tid på att "prata skit om" någon.
I stället försöka räta ut ev. missförstånd som blir i mellan människor- för det kommer att bli missförstånd så länge vi lever och är fler än En.
Intolerans och dumhet kommer ofta ur att man inte ser sig själv som värdefull.
Att jag inte tror att min vilja eller min syn på saken är viktig.
Det är tankar som GÅR att arbeta med och emot.
DU ÄR VÄRDEFULL- tro inget annat!
Att börja med att visa sig själv kärlek är första steget mot fred och frihet både inom dig själv och mot din yttre värld.
Vill du utvecklas så kommer världen omkring att börja se annorlunda ut.




 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Vikt

Augusti 2012

18/8 -1,1
11/8 +0,4

2/8 -0,5

 

Juli 2012
-3,0 kg *

Stjärnor och Mål

Mina mål ställer jag till tre kilo i taget.

28/7 - Första tre kilos stjärnan.
 

 

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards