Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Jobbiga dagar

Av Solfrid - 15 augusti 2012 01:21

Åkte ner i en svacka och grubblar på hur sjutton jag ska göra - operation eller inte  och fortsätta med Viktväktarna?!
Så har tankarna gått de sista dagarna och då har de "åkt in" lite av varje.
Igår var jag tillbaks på banan igen och till pointsen.



Måndag den 20:e är jag kallad till viktmöte inför ev. GBP och jag tänkte ta med mig min vännina för två öron hör bättre än ett par.
Det är mycket att ta ställning till, för är operationen väl gjord så finns det ingen väg tillbaks.


De jag har lagt märke till och hört om nu den sista tiden, är att det är många som går upp i vikt även efter en op.
Garantier finns de inte mot ev. viktuppgång och då känns de ju som att det enda rätta är att göra en kostomläggning i alla fall.
Så varför inte bara fortsätta med viktväktarna?!


Ja där är jag idag, med mina tankar ... operation eller vara smart och fortsätta med viktväktarna.


Idag har jag och syrran varit ut och letat efter en ny säng och soffa.
Det är inte lätt att hitta en säng som är bra för kroppen och i en prisklass som jag har råd med.
De flesta sängar är för mjuk och man märker inte förrens efter några dagar om det är en säng för mig och min kropp och då är de ju inte så lätt att byta och göra om köpet och det är inte små potatis dom kostar.
Sängen jag provlåg och tyckte va bra, just nu den gick på 15.000.- och då var den ändå i budget klassen.
Så ge mig en trisslott med högvinst!!


Så här glad va vi när det var dags för middag på IKEA idag.



 



 
 
ana

ana

15 augusti 2012 09:44

Det ända rätta är att ta nån funderar dag utan alla jäkla råd för det som är rätt för en person är inte nödvändigtvist bra för en annan sen finns det aldrig några genvägar till en viktminskning tyvärr ,du kommer att få det tufft efter en operation men det kommer gå¨fan så mkt lättare och fortare och så har du hjälp med på vägen. Vad du än väljer så fixar du galant men du måste tro på dig själv ! :)

http://minus83kg.bloggagratis.se

Solfrid

15 augusti 2012 11:28

Att det kommer att gå fortare är så sant så.
Jag har hört underbara historier om dom som gått ner -50 kg från januari till dagens datum.
Fantastiskt.
Sen historier om andra som fått komplikationer som jag själv inte önskar någon och som inte kan njuta av livet längre.
Hemskt.
Valet är inte självklart- Det krävs överläggningar och tankekraft.

 
Tjocka Tanten

Tjocka Tanten

17 augusti 2012 14:25

Ja det är viktigt att du funderar på vad du skall göra... jag har en kompis som var inne på operationen, men hon chansade med att gå ner igenom VV undertiden hon stod i kö, hon lyckades gå ner 30 kg så avböjde sig operationen.
Visst det går snabbt för en del som gör operationen, sen finns det de som det bara stannar av och man går inte ner i vikt, fast man kanske har en 10-15 kg till att gå ner. En del går ner lika snabbt som vi gör som går på ViktVäktarna.
Så allt beror på person till person.

Ja visst har jag varit inne på operation, men kom fram till att jag vill göra det själv... jag vill slippa operationen, vill kunna äta allt, för det finns risk att man inte kan äta allt efter operationen.

Det finns så mycket positiva och negativa saker med operation och som Ana skriver man måste tänka till att om det är för dig.

När det gäller snabb nedgång, det gäller både operation och vanlig nedgång... man kan råka på en massa elände av snabb nedgång.
Jag åkte på Gallstenanfall och fick bli opererade och det igenon att jag gick snabbt ner...

Jag tror att kroppen mår bäst av en inte allt för snabb nedgång...

Lycka till med tänket :0)
Kramizz

http://tjockatanten.bloggplatsen.se

Solfrid

17 augusti 2012 22:20

Tack!
Håller med dig om att de inte kan vara bra med för snabb nedgång - tänker på löshull och annat volangigt och framför allt vanor som ska ska bli en del av vardagsrutinerna.
Jag håller på att tänka mig tokig på det här "op eller inte op"
Viktväktarna ska få en ärlig chans i alla fall då jag rädd för komplikationerna runt operationen.
Så länge jag inte ligger på op. bordet ska jag följa programet.
Dom som gjort op. ska ju ändå lära sig äta efter Viktväktarna - eller liknande mat.
Så va sjutton.. lika bra å köra på med de redan nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solfrid - 6 november 2012 15:17


Jag trodde att det skulle fungera med att stoppa huvudet i sanden, hålla för öronen så jag inte hörde tankarna.Slutade prata, för då kan man låtsas som att det inte existerar.Men magen sitter ju där ändå, trots allt.Igår fick jag en utmaning av E om ...

Av Solfrid - 25 augusti 2012 08:29


Att vilja jobba med sig själv och sin egen utveckling innebär inte att jag tror, att jag vet allt , kan allt  eller är bäst i någon tävling mot "alla andra"Det innebär helt enkelt att jag tror, vill och jobbar med mitt eget väl mående och utveckling ...

Av Solfrid - 22 augusti 2012 23:17


Jag är inte tjock.... bara lite fluffig        

Av Solfrid - 22 augusti 2012 23:03


Usch va trött jag är..veckan har varit intensiv rent känslomässig och det är många tankar runt rättegången som florerar här i sundsvall.Hoppas att det blir ett slut på det här och att alla frågetecken rätas ut för dom anhöriga och att de som är skyld...

Av Solfrid - 22 augusti 2012 10:57


  En av sommarens sista jordgubbsmellanmål?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Vikt

Augusti 2012

18/8 -1,1
11/8 +0,4

2/8 -0,5

 

Juli 2012
-3,0 kg *

Stjärnor och Mål

Mina mål ställer jag till tre kilo i taget.

28/7 - Första tre kilos stjärnan.
 

 

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards