Alla inlägg under juli 2012

Av Solfrid - 20 juli 2012 02:28

Rödbets- och vitkålspytt

1

1 portion / 3.5 PP

3-4 st normalstora rödbetor
vitkål, valfri mängd
1 msk olivolja
Örtsalt, svartpeppar, basilika

2 st knäckebröd
2 skivor skinka

Hacka valfri mängd vitkål och rödbetor. Stek i olivolja och krydda med örtsalt och svartpeppar. Strö lite basilika på toppen. 

Servera med knäckebröd och skinka, eller klipp i skinkan i pytten. Utan knäckebröd blir lunchen bara 1.5 PP.   

Av Solfrid - 20 juli 2012 02:25

Avocadosallad


2 portioner / 4.5PP per portion

1 st avocado
200 g kidneybönor
2 dl majs
1 röd lök
Isbergssallad
En ask körsbärstomater
(Örtsalt)

Hacka samtliga ingredienser och blanda till en sallad. 
Krydda eventuellt med örtsalt för lite extra sting.    

Av Solfrid - 19 juli 2012 22:48

Här sitter jag igen med hälften av pointsen kvar.
Det blir fläskfilé  och pasta med Cremé bonjour sås... gott med mat men tjatigt att jag inte planerar lite bättre än vad jag gör.
Skärpning!!
Mat behöver jag.... märker att vanan är stark och smörgås är väl vad jag har levt på och det tar inte många sekunder att få till en sån mot att koka pasta/potatis , steka kött.
Dåliga vanor är till för att brytas och nu är det prio mig och jag är värd att må bra och skämmas bort.
Galenskap att inte äta god och nyttig mat!

 


Av Solfrid - 19 juli 2012 22:22

Av Solfrid - 19 juli 2012 11:11

Jag hade en väldigt snygg figur innan magen började satsa på en helt egen karriär    


 

Av Solfrid - 19 juli 2012 10:41

Fy vilken dröm jag haft i natt.
Blod som rann och inte sjutton var det rent blod utan mer på slutet i en läkning när det kan vara lite grumligt.
U va med i drömmen och naturligtvis skulle hon kika på det och klämma och undersöka precis som det skulle ha varit i vaket tillstånd ;) 
Vilken tur att drömmar är drömmar.. och jag tolkar det som att jag är på väg in i en läkningsfas.
Men blod var det!

Av Solfrid - 18 juli 2012 23:12

Full rulle har de varit hela dagen.
Jag fick middagsfrämmande av dotter och dotterdotter- så jag känner mig riktigt bortskämd idag av alla fina människor jag har runt i kring mig och det får mig att tänka på lite annat.
Sommaren är härlig och social och nog sjutton mår vi nordbor bättre under sommaren om vi jämnför med kalla vintern när alla är på sitt håll och myser och glömmer grannar och andra som är i sina privata grottor.
Mer sommar åt folket!


Nu i kväll var jag och E till min kära soul syster och gottade oss.
Z hade gjort en libanesisk rätt som var så goooood och pointsfattig- om jag kunde komma i håg va namnet var, kärchers lät de som .. eller något liknade.
Gott!

Måste visa största charmören Korven som jag fick gosa med igår.. Brorsdottern har blivit mormor ;-)
Om jag inte vore allergisk, hade jag tagit mig en Korv   Korv

   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Vikt

Augusti 2012

18/8 -1,1
11/8 +0,4

2/8 -0,5

 

Juli 2012
-3,0 kg *

Stjärnor och Mål

Mina mål ställer jag till tre kilo i taget.

28/7 - Första tre kilos stjärnan.
 

 

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards